Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

fredag 13 maj 2016

Hotcup #2

Så var det dax för andra loppet i Hotcup, det skulle gå i Tisvilde Hegn. Där brukar vi vara och köra, det ligger nära havet så det är ganska sandigt underlag. Brukar vara snabba och flowiga banor... Dagens bana var 9,8 km lång. Det skulle bli väldigt intressant att se hur kroppen funkade efter lördagens urladdning på H12. Vi kom dit ca 40 min innan start det var en del bilköer på vägen... så vi hann inte köra igenom ett helt varv på uppvärmningen men banan var mycket torr och fin men dammade mycket. Jag hade fått några djurbett dagen innan som jag reagerat ordentligt på och kände mig inte riktigt iform men uppvärmningen kändes ändå ok.

Startloopen gick på snabb grusväg så det gällde att hänga med i starten... Kom iväg bra och kände mig ganska pigg i benen till vi kom till första backen... då stumna jag ganska snabbt och pulsen ville inte svara ordentligt men fick ändå ganska bra flyt i åkningen... Visste att jag hade Anna-Sofie framför mig och att Christine låg bakom... helt plötsligt i början på andra varvet kom Christine som ett skott förbi mig och jag hade inte en växel till, tyvärr!! Tänkte att jag kanske kunde nöta på och hoppas att hon tröttnade mot slutet men så blev inte fallet... Slutade på en tredje plats och var lite missnöjd med det men så är det ibland, fick en flaska vin att trösta mig med :) Det var i alla fall en jättefin bana och helt underbart väder så MTB när det är som bästa!!

Ser lite sliten ut ;)


Danskorna var ganska nöjda med att sätta mig på plats idag med tanke på att vi slog dem på H12 :) Nu ska jag försöka återhämta mig på bästa sätt så formen återvänder till på lördag då det är dax för Billingeracet, första loppet i långloppscupen! Hade ju hoppats på ett lite bättre formbesked idag men det är på lördag som det verkligen gäller :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar