Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

fredag 27 maj 2016

Beskidy MTB Trophy, etapp 2

Så var det dax för etapp 2, den längsta 84 km och 2700 höjdmeter. Visste på förhand att det skulle bli tufft. Alltid lätt att gå ut lite för hårt på första etappen för då känner man sig ju så fräsch... Sovit dåligt inatt haft en del känningar av vurpan från igår. Men det brukar bli bättre när man väl är igång försökte jag inbilla mig ;) På uppvärmningen kändes det hyfsat men jag gjorde inte några maxningar precis...


Dagens start var inte lika tuff som igår, så jag tänkte att då hinner benen vakna ordentligt innan första stigningen. Gick väl sådär... kände direkt att det inte var mycket krut i dom... men dom vaknar VÄL!! Men nej nej det gjorde dom inte... Ingen rolig etapp att vara helt väck på... efter halva loppet tappade jag 2a platsen och ca en mil senare även 3e platsen. Motivationen var inte på topp men jag försökte använda benen på bästa möjliga sätt för att ta mig i mål i alla fall. ett tag funderade jag på om jag vurpar nu och bryter armen då behöver jag inte cykla mer... va långt ner i källaren och vände med andra ord. Så morgondagen kan inte bli sämre. Vi hade fint väder idag och ganska varmt tror kanske att jag drack lite dåligt så har legat i sängen nu och tankat både vätska och mat!! En bra sak, jag vurpade inte idag i alla fall!!

Har inte fastnat på något foto idag så lånade några fina...






Så nu håller vi tummarna för morgondagen :) En intressant sak är att ifjor körde jag bra varannan dag och mindre bra varannan dag... Så då betyder det att imorgon blir en bra dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar