Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

lördag 28 maj 2016

Beskidy MTB Trophy, etapp 3

Det var ju tur att jag inte vurpade igår och bröt en arm som jag emellanåt önskade ;) Dagens etapp kändes mycket bättre... kändes faktiskt riktigt bra!! Undrar bara om jag körde för hårt... återstår att se imorgon :)

Om vi tar det från början... vaknade inatt av att det spöregnade om vi säger så... det är inte speciellt torrt i skogen sedan innan. Dom hade även lovat regn under dagen etapp men det slapp vi istället var det strålande sol och varmt. Jag var duktig på att dricka redan från start, fick i mig mer än dubbelt så mycket jämfört med igår. Under första milen kände jag på benen... var lite orolig att det skulle bli som igår men det kunde jag släppa i den första riktiga stigningen då jag kunde trampa på ordentligt... så skönt!! Jag låg på andra plats i min kategori från start... vid första vattendepån ser jag tjejen som ligger efter mig precis när jag ska köra därifrån. Tänkte att nu får jag nog gasa på lite och se vad jag går för... hon slog mig igår så ni kan först min oro. Körde på riktigt bra uppför, hittade mitt eget driv och bara matade på älskar den känslan. Nerför gick det bättre idag men jag är absolut inte nöjd... men övning ger färdighet! Etappen avslutades med en ordentlig stigning och jag var nöjd och glad att kunna rulla över mållinjen på en 2a plats efter 69 km och 2500 höjdmeter :)


Totalt ligger jag nu på en 2a plats... hoppas jag kan hålla den positionen imorgon också då det är dax för sista etappen. Hoppas benen är på G då också... Wish me luck :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar