Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

söndag 26 april 2015

Hotcup # 1

Då var det åter dax att åka till Danmark! Denna gång var det hotcup som stod som värd. Hotcup har ett litet annat upplägg än dustcup, deras helglopp är alltid 2 tim plus varvet och "mitt i veckan" loppen är alltid 1 tim plus varvet. Men annars funkar det på samma sätt.

Många CKXare som skulle över och köra så vi träffades på Katrinetorp för att packa om bilarna och samåka över bron. På vägen till loppet satt jag och tänkte på hur jag skulle lägga upp loppet. Jag bestämde mig för att det som skulle stå i centrum för dagen var att ha KUL :) och om kroppen inte funkade så fick jag bara acceptera det och göra det bästa av det!! Motståndet på damsidan är mycket tuffare i dustcup än hotcup... men det finns gott om snabba damer ändå!

Jag värmde upp lite på banan innan jag ställde mig i startboxen. Ställde mig tillsammans med Helen och Terecia i box 2. Första varvet var en startlopp med snabb grusväg för att skingra fältet. Jag fick en bra start... blev lite kö när vi väl gick in i skogen men det löste sig ganska snabbt. Kände att kroppen svarade bättre denna helgen. Men så fort jag kände att benen började stumna och det börja bli jobbigt med andningen slog jag av lite och på de partier jag kände mig stark körde jag på... tror det var en bra strategi. Det kändes bra efteråt i alla fall. Sista varvet var jobbigt och jag hade inte riktigt koll på att jag skulle hinna ut på det så fick ställa om mentalt och tänka BARA ETT VARV TILL :)

Slutade på en 2:a plats i damer, vilket jag är jättenöjd med :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar