Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

måndag 20 april 2015

X-cup # 1

Då var även den svenska X-cup igång. Första racet var en enkelstart, det för att seeda sig till vilken startgrupp man får hädanefter. Cupen består av 7  lopp totalt. I år är vi väldigt många tjejer som kör vilket är jättekul :) Vi får se hur många vi hinner köra i år...

Tillbaka till loppet, det var en enkelstart vilket innebar att cyklisterna släpptes med 30 sek mellanrum och man fick inte ta hjul på någon annan längs banan. Vi var och testkörde banan i torsdags i veckan som gick. Det visade sig att den var ganska blöt och lerig på sina ställe. Vi höll tummarna att den skulle torka upp lite innan söndagens race. Men så blev inte fallet. jag startade kl 11.41 och då hade de släppt en cyklist var 30 sek sedan kl 9 på morgonen så ni jkan ju själv tänka hur uppkörd banan var vid det laget. Jaja... det var det minsta problemet, mina luftrör/andning vill fortfarande inte. Känns som jag får dåligt med luft och behöver lägga mycket fokus på att få i mig luft istället för att cykla... Det gör ju även att jag inte kan trycka på ordentligt. Slutade på en 4:e plats, vilket jag inte är speciellt nöjd med  men efter omständigheterna så ska jag nog inte klaga. Så i skrivande stund sitter jag i telefonkö till vårdcentralen. Inte för att jag tycker om att gå till vårdcentralen men nu är det dax...

Det bästa av allt var ju det underbara vädret, strålande sol och blå himmel. Så det blev premiär för kortkort i Sverige :) Härligt, våren är på väg på riktigt!!


Tidigt i loppet... ren och fin :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar