Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

lördag 25 april 2015

Svåra val!!

Ibland bli det bara lite svårt att ta beslut... Jag har haft en ganska tung träningsperioder. Ingenting har funkat. Jag har känt mig stum i benen och haft det jobbigt med andningen. Så pratade jag med min pappa som sa att han hade sett ett program på tv, som hade tagit upp ämnet järnbrist och vad det kan leda till. Vilket stämde väl in på mig.

Efter förra helgens lopp så kände jag att det var dax att ta tag i det hela som jag skrev i förra blogginlägget. På måndagen var jag på vårdcentralen och tog prover och EKG. Läkaren ville starta en utredning för astma så jag har fått inhalation som jag ska testa och även göra några andra undersökningar lite längre fram. Det visade sigf även att jag hade lågt blodvärde, vilket inte är helt ovanligt när man är kvinna och idrottar. Nu i veckan när alla provsvaren hade kommit visade sig även att jag hade järnbrist... Så antagligen kommer min blodbrist sekundärt till järnbristen.

Jaja... nu vet jag varför jag har känt mig trött och hängig och varför min prestationsförmåga bara försämrats trots bra träning. Och nu kommer det svåra valet!!! Jag har en elitlicens i nuläget men frågan är om jag kommer att kunna prestera på den nivån och om jag inte klara det vad har jag då där att göra. Borde jag kanske köra i damer 30 istället denna säsongen. För att ge mig själv en ärlig chans och inte bli så jäkla besviken varje gång det inte går bra :) Som sagt svåra beslut ;) Får nog sova på saken!!

SM-GULD :)

Jag har ju faktiskt riktigt fina minnen från damer 30. Bilden är från SM i maraton 2013, Snapphaneturen i Hässsleholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar