Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

söndag 3 maj 2015

Händelserik helg :)

Jag det har verkligen varit en händelserik helg. Vi tar det från början...

I fredags åkte vi till Isaberg. Det är där årets XCO-SM kommer att avverkas. Vi skulle bara kolla in den lite grann eftersom vi skulle köra Lidingöloppet MTB på lördagen. Isaberg var verkligen jättefint och SM-banan kommer att bli superbra när den är helt färdig. Det fanns ett par ställe som jag fegade på... så jag får väl återvända och träna lite till :) Ja, givetvis var det på ställe där det gick utför... så typiskt mig! Förhoppningsvis lär jag mig någon gång...

Sedan körde vi vidare till Stockholm för att checka in på hotellet i Täby. Vi laddade upp men en god risotto på Vapiano. Vaknade upp utvilad på lördagen. Starten på Lidingöloppet var inte förrän kl 12 så vi hann med två frukostar :) När startskottet väl gick så kände jag ganska snabbt att detta inte var min dag... i första backen ficka släppa, jobbigt med andningen och stumma ben. Jaja tänkte jag kändes precis som på första x-cup loppet. Under loppet gång blev det bättre men jag tappade mycket i början. Cyklade mycket själv vilket inte är direkt fördelaktigt på den banan. Började regna när jag hade cyklat halva loppet men det gjorde inte så mycket. Väl i mål hade det ändå gått ca 7 min snabbare än i fjor (då hade jag dock kört ett långlopp dagen innan). Får va glad för det lilla :). Sedan satte vi oss i bilen för att köra hem för att förbereda oss inför morgondagens x-cup i Ängelholm.

Vaknade på i morse och kände mig ändå ganska pigg... Vi gjorde oss färdiga och körde till Ängelholm, det har varit en del tid i bilen denna helgen. Helt underbar dag, strålande sol och klarblå himmel. Jag körde en runda på banan som uppvärmning, den var riktigt kul men jag tänkte den kommer att bli jobbig efter ett par varv. Och det blev den... men tyckte ändå att mina ben funkade förvånansvärt bra. Lite trötta på plattkörningen. Andning funkade bra... konstigt det där. Jag var den första damen som passerade  mållinjen och jag var mycket nöjd med min insats :) Härligt sätt att avsluta en intensiv och rolig helg!


X-cup, superfin bana :)

På ons är det åter dax att ställa sig på startlinjen... Dustcup #2 står på schemat!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar