Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

söndag 17 maj 2015

X-cup # 3

Dagen x-cup gick i Höör, det var frosta multisport som anordnade racet. De har verkligen en jätterolig bana vid Orups sjukhus. Idag var den lite blött och lerig bara. Vi hade tur med regnet... kom inte en droppe under racet. Men desto mer innan!! Så en redan ganska tuff teknisk banan blev tuffare :)




Loppet var 60 min + varvet. Vi startade i början av en asfaltsbacke för att skingra fältet lite innan vi gick in i skogen på stigarna. Blev lite stökigt i början... trots den breda fina asfaltsvägen. Första varvet var det lite köbildning på men sedan flöt det på ganska bra. Det leriga underlaget gjorde det ganska spännande, jag hade som tur var bytt däck så jag tyckte jag hade bra grepp. Idag var en sådan dag då allt kändes bra och då är det så himla kul att köra... bara att trampa på liksom :) Gick i mål som första dam, vilket jag är mycket nöjd med. Hade två av mina teamkompisar jagandes efter mig, Nellie kom in på en 2:a plats och Tessan på en 3:e plats.




Nu laddar jag för kommande Dustcup på ons... Vad är det man säger... tävling är bästa träning ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar