Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

lördag 16 maj 2015

Hotcup # 2

Igår var det race i Tisvilde hegn i Danmark, andra loppet i hotcup. Tisvilde hegn är ett mycket trevligt område att cykla i. På vägen dit regnade det av och till. Men det var absolut inget som hade påverkat banan som var torr och fin... Det är en bana med mycket rötter och tighta svängar. Vi skulle köra 80 min + varvet.
På uppvärmningen kände jag mig lite seg i benen men när starten väl gick kändes det mycket bättre. Blir alltid lite trångt i starten innan fältet har skingrats lite. Såg Camilla Tjell en bit fram fältet. Försökte successivt ta mig fram i fältet... inte helt lätt alla gånger. Vilket resulterade i att jag fastnade med styret i ett träd och det tog tvärstopp... blev en liten flygtur :) Jaja upp på cykeln igen, ingen idé att känna efter... bara trampa!! Jaga jaga jaga... Det var längesedan jag jag kunde följa Camilla så jag förstod att jag var ganska stark. Körde mina lättrullade Thunder burt däck bak... för högt däcktryck och  kände mig lite osäker på greppet så gjorde inte mitt bästa lopp rent tekniskt men krigade på bäst jag kunde. Blir till att träna mer med dessa däcken för dom rullar snabbt :) Gick i mål ca 1 min efter Camilla som andra dam i 19-39 års kategorin. Kände mig nöjd, känns verkligen som kroppen börjar svara på träningen igen. Tror mina järn- och blodvärde sakta börjar bli bättre.

(Förhoppningsvis kommer det lite bilder från loppet, brukar ta några dagar)






Nu laddar jag för X-cup i Höör på söndag. Provkörde banan i söndags och den var också en helt underbar och rolig banan :)
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar