Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

onsdag 2 augusti 2017

X-cup #5 Mölleröd


Så var det dax för X-cup på Möllerödsbanan i Hässleholm. Hade läst innan att det skulle vara många förändringar på banan. Vilket jag på förhand tyckte var lite synd för jag gillade verkligen den gamla... Men det fick jag äta upp, banan var ännu bättre nu. Riktigt kul :)

Var på plats tidigt pga att Alex kör start 1 och startar lite mer än en timme innan mig. Snabbade mig ut på ett träningsvarv på banan och fick sällskap av Jerker. Vi var båda mycket imponerade av den nya banan! Fint flow men man fick jobba hela tiden... upp ner hit och dit. Hur kul som helst :) Men det hade varit bra att varit på plats innan och tränat på banan för det fanns mycket att vinna på bra linjeval. Tyvärr var vi inte så många tjejer idag men jag skulle dock få bra motstånd av Nellie i vilket fall!!


Foto: Terecia Johansson :)

Jag fick en bra start och gick in på stig som första dam med Nellie tätt inpå... Pulsen rusade som den brukar göra och jag undrar alltid hur länge det ska hålla... Fick ett bra flyt på banan och fick ca 10 sek per varv på Nellie. Det var aldrig tillräckligt mycket för att jag skulle kunna slappna av för en sekund. Ut på sista varvet hade jag nog ca 30 sek marginal. Fick hela tiden tider av Alex som stod och tittade och det gör verkligen skillnad! Började bli riktigt trött och slirig på sista varvet och fick kämpa mycket för att hålla ihop det... Och till sist kom misstaget, satt pedalen i en sten inne på en smal stig och fick en fin liten flygtur men var snabbt på fötter igen. Tänkte direkt att nu kommer Nellie vilken sekund som helst och kör om men jag klarade mig och rullade över mållinjen som första dam :) Trött och nöjd!! Det här med korta race är nog min grej detta året i alla fall.


Foto: Terecia Johansson 

Foto: Terecia Johansson

Nu är siktet inställt på SRAM-liga som går den 13 aug i Silkeborg. Det kommer att bli tufft, brukar vara både tufft motstånd och tuffa banor och tävlingen är UCI klassade. Spännande!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar