Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

torsdag 24 maj 2018

X-cup #2 Bockeboda

I helgen som var körde jag X-cup i Bockeboda utanför Kristianstad. Det är nog en av de banorna på X-cup som jag gillar mest :) Vädret visade sig också från sin bästa sida! Vi kom dit tidigt som vanlig eftersom Alex kör i start 1. Vilket i och för sig är bra för då hinner jag också köra igenom banan en gång innan start. Dock är jag ingen morgonmänniska och jag hade gått av natten dagen innan och då är det ännu värre ;)

Jaja... väl på plats körde jag igenom banan som det fanns en del ny partier på och en del gammalt som vi körde från andra hållet men banan var riktigt kul och fin! Saknade vissa delar som var bortplockade men det fanns nog anledningar till varför just de var bortplockade. Men det var ingen tvekan om att man inte skulle bli trött i alla fall! Kände mig lite off och inte riktigt i stöt men bara att köra...

Foto: Stefan Simonsson

Så var det dax för start! Startloopen började med en lång backe... vilket brukar skingra fältet bra. Blev tyvärr ingen hårdkörning och det var svårt att ta sig fram så jag var lite frustrerad när vi väl gick in på stig. Kände dock ganska snabbt att kroppen inte svarade riktigt... dålig power men pulsen var det inget fel på, pulsade riktigt högt. Låg på en 5-6e plats totalt... försökte kriga på så gott det gick! Njöt i alla fall av den underhållande banan!! Såg att Jessica flåsade mig i nacken under större delen av loppet men lyckade hålla henne bakom mig ända in i mål... hon kör riktigt starkt nu :) En annan grej som var riktigt kul var att vi faktiskt var många tjejer till start!! Tror X-cup är ett bra forum att börja tävla eller känna på tävlingskänslan fast det inte är en riktig tävling ;)

Foto: Nellie Larsson

Nu ser jag framemot Lång Lugnet i Falun till helgen... ska bli riktigt kul för vi har egen damstart!!! Sen är det äntligen dax för Beskidy MTB trophy nästa vecka, ett etapplopp på 4 tuffa etapper i Polen. Hoppas bara att trenden vänder... har inte känt mig riktigt i form den senaste tiden. Magen har strulat en del men hoppas att även den håller sig i schack :) Racerapport kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar