Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

söndag 15 oktober 2017

Musettecrossen, "tävlings"-debut på CX

OMG... trodde jag skulle dö nästan hela tiden ;) Det var sjukt jobbigt!! Min snittpuls var 184 så det talar ju sitt eget språk :) Jag har ju inte hunnit öva så mycket cross med tanke på att jag fick cykeln förra helgen, känner mig lite som bambi på hal is med de smala däcken på blött gräs och i leran. Lite förvånad var jag när jag gick i mål, att jag hade klarat mig utan att vurpa... men det kommer väl när jag vågar tänja på gränserna ordentligt :) Något som var nytt var att hoppa över hinder och kravla upp för backar UTAN cykel... kändes i benen efter ett tag och jag hade lite krampkänning men klarade mig som tur var. Jag har en hel del teknik att träna på framöver men det ska bli kul.


Foto: Hans Persson

Foto: Hans Persson

Foto: Lucas Axelsson

Foto: Lucas Axelsson

Musette hade fixat så vi fick egen damstart vilket var mycket uppskattat av oss alla :) Nu ligger jag i soffan och undrar hur benen ska må imorgon för just nu är dom inte så fräscha :) Ser i alla fall fram emot nästa CX race... när det nu blir! Nästa helg är det tjejcykling i Genarp m teamet som gäller, ni hittar mer info på vår fb sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar