Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

lördag 8 juli 2017

Sugen på race...

Idag var det dax för X-cup i Hässleholm. Men så blev det inte! Började få känningar i halsen igår natt när jag jobbade och hoppades att det skulle ge med sig. Drog på mig en förkylning med hosta efter Beskidy så de första dagarna på semestern i Slovenien blev vilodagar. Har varit ganska sliten efter Beskidy och nu i efterhand med facit i handen kan jag ju erkänna att köra etapplopp i Polen bara ett par månader efter rehab är ingen bra idè. Kroppen var inte förberedd på den hårda prövningen. Jag är dock sugen på revansch så är redan anmäld till nästa års upplaga av Beskidy MTB Trophy :)




Jag fick i alla fall ett par fina cykelturer i Slovenien och försökte lyssna på kroppen och ge den vad den behövde. Tog då beslutet att jag ska lägga långlopp på hyllan ett tag framöver... sliter för mycket på kroppen för tillfället. Utan istället kommer fokus att ligga på XCO... Närmaste utmaningen är SM i Värnamo. Vet dock inte om det är rimligt men känner att jag vill ge det en chans. Har försökt strukturera upp träningen de senaste veckorna inför SM med lite hjälp av Warren (vår team manger). Känner att jag måste ha tävlingar/mål för att kunna träna på och känna motivation för att träna på hårt. Idag är det 2 veckor kvar till SM så "wish me luck" Kommer ju att ställas mot Jenny Rissveds och många andra duktiga tjejer :) Återkommer med rapport...


Isostar sponsor till teamet :)

I år har jag bara en cykel till både träning och tävling pga att jag inte visste hur säsongen skulle se ut... Så då är det verkligen guld värt att ha Stan`s som sponsor så jag har ett par fina träningshjul att träna på!!

Stan`s notubes ZRT crest!!

Nu hoppas jag på snabbt tillfrisknade till imorgon för då är det tänkt att jag ska åka upp till Värnamo med Terecia och träna på SM-banan... Hoppas, hoppas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar