Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

måndag 4 april 2016

Fitness MTB race

Så var det dax att åka till Danmark igen... Nu var det Fitness MTB race som stod på schemat. I fjor så var det loppet otroligt jobbigt pga. att det var blött i spåren samt att det går tidigt på säsongen. Så det var med lite blandade känslor jag ställde mig på startlinjen. Det är en varvbana på 19 km och jag skulle köra 3 varv. Förutsättningarna såg mycket bättre ut i år torr och fin bana vilket gjorde att det kändes bättre... Många av teamkompisarna var också på plats. 

Starten gick det var en ganska lugn start ingen som riktigt ville gå upp och hårdköra... så blev ganska behagligt de första km på startloopen. Men sen när vi kom in på stigarna då skruvades tempot upp och fältet sprack upp en del. Hade två riktigt starka damer framför mig som jag försökte hålla inom rimligt avstånd i början men sedan blev det svårt. Vid första varvningen fick jag reda på att jag låg ca minuten efter tvåan. 


Banan var verkligen riktigt underhållande och jobbig med en del snabbåkt grusväg som blandas upp med fina stigpartier med en massa stök och bök som. Det var ingen risk att man inte blev trött i alla fall. Hade en bra känsla i kroppen under loppet vilket känns jättebra inför säsongen. Nu är det bara hem och träna vidare.  

 
Slutade på en 3:e plats vilket jag är nöjd med :) Vill ju väldigt mycket mer men jag känner att jag är på G. Nästa tävling blir också i Danmark om några veckor när sommarcupen Hotcup sätter igång!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar