Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

fredag 26 juni 2015

Hotcup # 4

Så var det dax att bege oss till Damnark och köra Hotcup race 4. Kände mig inte helt på G efter jobbet men tänkte att det blir bättre när vi kommer dit, det brukar det alltid bli... Jag tyckte det var svårt att avgöra hur mina form skulle vara med tanke på söndagens lopp i Österrike. Vi var på plats tidigt för ovanlighetens skull. Så vi körde ett helt vara på banan som uppvärmning, jag tyckte kroppen svarade dåligt men det var det ju inte s¨mycket att göra åt nu... banan var ca 8,5 km och vi skulle köra 80 minuter + varvet.

På startloopen blev det ganska trångt och det var svårt att ta sig fram... blev köer och jag blev väldigt frustrerad... I Hotcup startar jag i startled 3, Ann-Sofie och Camilla som är lite snabbar än mig startar i led 2 vilket gör att det känns omöjligt att ta igen den tiden man förlorar. Ska jag ha en chans att tampas med någon av dem måste jag vara med från början och i kombination med att jag kände mig lite seg så vaklade motivationen redan från början... tankarna varierade mellan... det kommer att bli bättre det är bara att trampa på eller vad skulle jag här och göra :) Förövrigt var det en fin bana med mycket flow men med en del tighta svängar och ett par korta branta backar,riktigt irriterad över att jag behövde gå upp för en av dem. Jag hade ju hunnit byta klinga fram och körde nu på en 32T... kanske hade klarat det med 30T klingan som jag hade på semestern. Trots allt så tog jag mig i mål på en 3:e plats och vann en flaska vin :) Dock tappade jag lite för mycket tid på 2:an, som jag gick in 3 min före.








Nu ska jag försöka vila benen och ladda om inför helgens långlopp i Eksjö, Ränneslättsturen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar