Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

tisdag 23 juni 2015

Alpe Adria MTB Giro

Sista dagen på semestern och det är klart att vi måste köra ett race, börjar nästan få lite abstinens :) Vi hade ett par alternativ men valet föll på Alpe Adria MTB Giro, som startar i Villach i Österike. Loppet går genom tre länder: Italien, Slovenien och Österike. Det är 105 km och bjuder på 2000 höjdmeter. Vi körde även detta loppet i fjor. Då körde vi deras LVG-lopp också  men det fick vi skippa i år eftersom vi inte hade några LVG-cyklar med oss.

Starten gick ca 10 km från målet som var i centrala Villarch, Vi trodde att vi skulle hämta nummerlapparna vid målgången där sekretariatet låg men så var det inte utan de skulle hämtas vid starten... så det blev lite bråttom innan start. Starten gick lugnt till väga med pace car, så jag passade på att värma upp samtidigt :) Loppet började med en klättring som var ca 12-13 km som tog lite mer än en timme att bemästra... efter det så bar det utför i full fart. Kände redan i backen att jag inte hade några pangben men jag fortsatte bara att nöta på och det funkade bra. Jag körde stora delar av loppet solo och fick jobba en del med motivationen. Som tur var så var det helt underbar natur med otroliga vyer vilket underlättade. 3 mil innan mål kommer jag ifatt ett par cyklister, benen har börjat vakna ordentligt och då kommer även motivationen tillbaka... Det blev ett fint samarbete ända in i mål :) Loppet kan väl räknas som ett grusvägsrally men som bjuder på branta klättringar och snabba utförskörningar på rullgrus där det gäller att ha koll på läget.

Jag kom i mål som första dam på tiden 4.44 :) Väldigt nöjd och glad!!! Blev en väldig uppståndelse i målfållan med intervju och fotografer!


1:a pris som snabbaste dam totalt

1:a pris i ålderskategorin. under 40 år

Alex gjorde också en stark insats och kom 5:a i herrar över 40 år. Han var även supergullig och cyklade och hämtade bilen vid starten efter han hade gått i mål :) Efter prisutdelningen satte vi oss i bilen för att bege oss hemåt, vi hade ca 14 timmars bilresa framför oss. Nu var semestern snart slut och jag kunde inte tänka på något bättre sätt att avsluta den på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar