Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

fredag 12 januari 2018

Thailand, träningsläger deluxe!!

Nu sitter jag hemma i soffan och hostar och snörvlar och tänker tillbaka på en underbar resa :) Jag har precis kommit hem från 2 veckors träningsläger i Thailand och wow vilken resa och vilket land!! Vi var i Chiang Mai i norra delen av Thailand. Alex har varit där flera gånger tidigare och var en utmärkt guide 💕

På väg till hotellet :)

Det var riktigt varmt när vi landade på julafton och solen sken från klarblå himmel!! Vi landade tidigt på morgonen thailändsk tid... lite trötta skruvade vi ihop cyklarna och gav oss direkt ut på en tur i kortkort :)

Får man verkligen cykla här... Alex??

Dag 2 var det dax för bergen och vilka berg... och värme på det = värmeslag deluxe!! Jag är ganska van vid att klättra i berg men detta var något speciellt... nästan 1000 höjdmeter på 9 km tar ut sin rätt!! Som om det inte räckte den dagen så tog vi samma berg från ett annat håll också... på andra toppen var jag helt slut, benen bara skakade. Men det bästa av ALLT var att vi fick till två låååånga utförskörningar på singletrack som var helt underbara :)

På toppen av berget.

Dag 3 blev det ett distanspass på platten... Vi varvade asfalt, grusväg och singletrack i häftig terräng och natur. Vi besökte även Sala cafè som Alex har pratat varmt om... det förstod jag ju varför, underbara tårtor :) Sala Café besökte vi mer än en gång under vistelsen ;) 

Sala café.
Dag 4 regnade det ordentligt... så vi tog en ledig dag för det skulle bli otroligt svårkört i bergen när det regnade så mycket. Istället tog vi en dag på stan. En snäll thailändare stannade sin moppe bredvid mig på trottoaren och gav mig en regnponcho :)

Regn, regn och regn.

Vi fortsatte sedan att varva varannan dag med att köra i bergen och varannan dag köra lite plattare disatansturer. Totalt skrapade jag ihop ca 85 mil, 53 timmar och 13 000 höjdmeter på 13 dagars cykling. Jag har sett och upplevt en helt fantastisk terräng och natur. Svårt att beskriva i ord :) Så det blev en otroligt lyckad semester och ett träningsläger med stort T. Tack Alex för en fin present :)  

Lovely :)

Jag har haft lite strul med cykeln men det har ändå gott att cykla på... Jag är ändå glad att allt har fungerat så bra, bagaget har kommit fram som det ska både på vägen dit och hem. Det är inget man ska ta för givet! 

Lite cykelmek. 

Det fanns gott om gatuhundar i Thailand! Dom låg mest längs vägen och slöade i värmen... ett fåtal var argsinta och jagade oss. Sorgligt att de behöver leva så men jag tyckte ända att thailändarna var vänliga mot dem och de såg inte undernärda ut. Valparna var ju otroligt söta och lekfulla!

Söta små valpar!

Hoppas att jag någon gång kommer att återvända till detta underbara land... Nu börjar planeringen för nästa resa som är i slutet av feb, då är det dax för Andalucia Bike Race i Spanien. Ett etapplopp på 6 dagar i bergen :) Jag har något lopp i Vintercuppen innan dess så vi hörs snart igen!

En sovande Budda mitt ute i ingenstans :) 

Militärbas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar