Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

tisdag 28 november 2017

Vilken helg... Teknikdag och vintercupen!!

Ja vilken helg!! Kul och intensiv med cykling och jobb blandat om vart annat... Är det verkligen nödvändigt att man ska jobba ;) Skäm åsido jag gillar mitt jobb så det är inte det men att jobba helg gillar jag mindre :) Om vi börjar med lördagen då det var dax för teamets teknikdag i Skrylle... det var 20 tjejer som skulle vara med, fullbokat med andra ord, riktigt kul. På fm hade vi teknikövningar och på em skulle fm övningar prövas i terrängen runt Skrylle. Warren och Philip var våra teknikproffs för dagen :) Jag kunde tyvärr bara vara med på fm för jag behövde jobba på em :( Det kommer en ordentlig sammanfattning av dagen på teamets fb sida inom det närmaste. Det ända jag kan säga var att det var jättekul och alla var superduktiga och framförallt modiga!! Ser framemot fler event :)

Teknikdag i Skrylle. Foto: Malin Tindberg

På söndagen bar det av till Danmark för att köra andra loppet i Vintercupen. Kände mig trött och lite omotiverad när jag och Alex satte oss i bilen... men det brukar ju ordna till sig när jag väl ställer mig på startlinjen. Som tur var så upplyste inte Alex mig om att det hade ändra väderleksprognosen för dagen och att den nu visade regn förrän vi var på andra sidan sundet ;) Jaja... väl på plats så hade det börjat regna. Jag satt och tryckte lite i bilen innan jag kom ut och körde ett uppvärmnings och reka banan varv. Japp, det skulle bli en kladdig historia. De hade fått korta av banan en del pga vädret. Största delan av singletracken gick i lövskog så det skulle snabbt bli uppkört och kladdigt. Kändes lite som bambi på hal is :)

Kom till starten och försökte ställa mig längre fram än sist men grusvägen var smal så det var svårt att få en bra position... Såg de snabba tjejerna långt fram, jag har iofs inget att sätta emot dem i alla fall inte för tillfället men jag vet att et kommer att bli kö och då är det absolut fördel att vara lite längre fram... måste bli bättre på att placera mig i startfållan!! Starten gick och jag försökte köra om så många jag kunde... det var en ganska lång grusvägssträcka så det fanns möjlighet att ta ett par placeringar där. Svårt att ligga på hjul då det sprutade lera från framförvarande och då jag inte kunde ha glasögon så det skrapade fint under linserna i ögonen. Höll mig på hjulen under alla varven... såg många vurpor i leran. Det blev ett bra teknikpass... cykel gick lika mycket på tvären som rakt fram. Tappade kedjan på sista varvet pga all lera och efter det tappade jag även den sista motivationen... hade inte riktigt pannbenent med mig denna dag vilket är ett måste i dessa förhållandena. Gick i mål en bra bit efter tjejerna där framme och det är jag inte särskilt nöjd med!! Bara hem och fortsätta träna och köra hårt för att förhoppningsvis kunna komma lite närmare nästa gång... Tror min cykel behöver lite omvårdnad också... den vägde nog 3-4 kg mer än vanligt efter rejset pga all lera :)


Stackars liten... behöver lite kärlek!!

Lerinpackning delux :)

Nu laddar jag för att köra CX om två veckor, det är en helg med tävling både lördag och söndag. Vintercupen går även den helgen så vi får se hur det blir!! Hässleholms ck har även en vintercup som går på Möllerödsbanan nästa helg så kanske det blir lite rejs redan då :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar