Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

tisdag 30 maj 2017

Långa Lugnet... vilken pärs!!

Så var det dax för långa resor genom landet igen... Denna gången var det Falun och långa lugnet som var målet! Alex och jag hade en mysig resa upp och hittade en fin liten chokladeria på "vägen" :)

Foto: Alex Lapajne :)

Foto: Alex Lapajne

Var lite nervös innan start. Och vad hände egentligen... Kom till startbacken och sen var loppet kört!! Kände på förhand att det skulle bli tufft att köra ett långlopp men blev lite snopen när kraften tog slut innan jag ens hade kommit över första knycken... startbacken var i och för sig tuff men jag tyckte att jag slog av i tid och malde mig upp men benen var rejält stumma och andningen väldigt ansträngd. tappat väldigt många placeringar.


Foto: Eva Önnemar mtbfoto.se
Foto: Eva Önnemar mtbfoto.se

Försökte trampa på och komma in i en bra känsla vilket tog ca 15-20 km, då tyckte jag att det kändes lite bättre. Började skymta personer framför mig och hornen växte ut :) Fokuserad bara på att komma närmare... borde höjt blicken för att kolla banmarkeringen men fokus låg bara på att komma ifatt. Helt plötsligt kommer vi in på en ganska stening och brant utförslöpa och jag tänkte "undra hur många av herrarna som kommer att punka här"... lite längre fram delade stigen på sig och där fanns ingen banmarkering. Vi hade cyklat fel och det var inte lite heller. Det var så stenigt och brant att det inte gick att cykla uppför så vi fick nästan traska hela vägen tillbaka. Felkörningen tog ca 7 min enl strava och det hade jag verkligen inte råd med den här dag. Omotiverad fortsatte jag att trampa... kom ifatt Ulrika som hade problem med sin cykel så stannade och hjälpte henne, vad spelar ett par minuter hit eller dit för roll när loppet redan är kört. 


Foto: Eva Önnemar mtbfoto.se
Foto: Eva Önnemar mtbfoto.se

Jaja... rullade vidare, tankarna om att bryta snurrade i huvudet men aldrig riktigt på allvar, jag menar kör man till Falun för att köra race så ska det mycket till för att bryta. Det får helt enkelt bli ett ordentligt träningspass! Ca 10 km innan mål så känner jag att det känns lite konstigt i bakdelen av cykeln och ungefär när den tanken kommer får jag ett genomslag på bakhjulet... nej nej nej inte punktering också...  pyspunka... trött orkar inte tänka riktigt... pumpar kör 2 km, pumpar kör 2 km och så håller det på in i mål!! Med lite mer energi hade det nog lönat sig att sätta i en slang :) Underbar banprofil och fina single track men idag har jag inte kunnat njuta av det överhuvudtaget... jag har bara slitit nog ett av det jobbigaste lopp jag har kört både mentalt och fysiskt! Nu är det bara att träna vidare och hoppas på en bättre känsla nästa helg då det är dax för X-cup på Vallåsen!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar