Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

onsdag 29 juni 2016

X-cup # 4 Vallåsen Bike Park

Vallåsen stod som värd för fjärde delloppet av X-cup. Vi brukar missa detta loppet pga semester men i år var vi hemma :) Jag kände redan innan att det skulle bli tufft med tanke på att jag körde four peaks för en vecka sedan och jag trodde inte att benen och kroppen skulle hinna återhämta sig... men skulle ge det en chans!! Banan bestod i princip av en lång klättring på ca 130 höjdmeter för att sedan rulla ner :) Körde ett uppvärmningsvarv... va lite spänd på vad jag skulle tycka om DH segmentet men det kändes kul... hade gärna övat ett par gånger till för att kunna släppa på ytterligare.




Starten gick... det blev ganska trångt redan på grusvägspartiet så jag hade lite svårt att ta mig fram. Låg på en andra plats men kunde se Nellie 50 meter fram... In på andra varvet började kroppen kännas ganska sliten men trampade på så gott jag kunde. Ser i efterhand att det är här jag tappar ordentligt, speciellt i klättringen. DH gick riktigt bra för att bara kört igenom den en gång innan racet... så det är jag ganska nöjd med :) Höll min 2a plats in i mål men hade nog kunnat gett Nellie en match om kroppen varit lite mer i stöt! 






Full koncentration :)


Nu ska jag försöka återhämta mig på bästa sätt inför Ränneslättsturen i Eksjö nästa helg. Har ju en seger därifrån i fjor att försvara... vilket kan bli tufft :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar