Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

lördag 19 september 2015

X-cup #7

Då var det dax för sista loppet i årets X-cup. Som gick i Käglinge utanför Malmö. Jag och några till var och körde ett par varav på banan i torsdags och det är absolute en bana som man blir trött på. Finns ingenstans att vila på, det är bara till att trampa :) Det var klubben som anordnade dagens tävling, så jag stod flaggvakt på start 1 för att sedan själv köra start 2.

På uppvärmningen kände jag mig lite sliten i benen (5 varv på banan i tors var kanske något för mycket ;)) Blev väldigt trångt i starten och fick inget bra flyt på startloopen... först inne på första varvet som det börja flyta på ordentligt och successivt började benen vakna till liv. Banan är riktigt kul med mycket tighta svängar och tuffa backar. Körde i princip hela loppet med en av mina klubbkompisar Patrik Roth... vi både peppade och pushade varandra :) Formen är där inte riktigt än men det går sakta men säkert framåt... Förhoppningsvis så infinner den sig till nästa helg då jag ska köra avslutningen på långloppscupen :)


Jobbig backe :)


Som helhet var det ett supertrevligt race och många trevliga människor på plats i det fina vädret... ja det kom iofs en riktig regnskur på slutet men den var snabbt över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar