Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

söndag 29 mars 2015

Slagelse MTB Klassikern

Så har det varit race i Danmark igen, ett maraton på 57 km. Vi börjar med det roliga först... jag kom på 2:a plats :) och vann 1000 Danska kronor!!!




Själva loppet var ett av de jobbigaste på länge. Det var en varvbana och jag skulle köra tre varav, ett varv var ca 19 km. Banan var otroligt rolig men samtidigt väldigt lerig. Jag körde på min träningshoj med väldigt slitet bakdäck... alltså inte det bästa valet! Det fanns ett par riktigt branta backar, en av dem var helt omöjlig att ta sig uppför... men det var inte bara jag som tyckte det även täten i herrar gick :) Men annars en jätterolig bana!




Jag var inte helt i toppform men formen är på väg, går ganska bra i början men orkar inte hålla tempot uppe hela vägen. Jag har varit småkrasslig sedan jag var i Spanien och har haft svårt att träna på ordentligt. Imorgon åker jag till Mallis en vecka och hoppas kunna bättra på formen ytterligare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar