Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

måndag 2 maj 2016

X-cup #2 Höör

Så var det dax för X-cups andra race som skulle gå upp vid Orupsområdet i Höör... Det brukar vara en tuff bana och i år hade de piffat till den lite extra med några nya tekniska partier :) Jag hade inte varit och tjuvtränat något på banan så först på uppvärmningsvarvet fick jag veta hur mycket rötter, lera och stenar jag skulle över eller igenom... och det var en del. Sen ska vi ju inte prata om starten som går upp för sega lååååånga Orupsbacken... så här tidigt på säsongen... Phu!! Men det blev en bra genomkörare för lungorna och superbra teknikträning väl inne i skogen.

Jag var lite okoncentrerad när starten gick och fick en ganska dålig start, mitt i backen blev det jobbigt i andningen  så som det blir ibland och som jag inte vet varför... tappade många placeringar i andra delen av backen och sedan när vi väl skulle gå in på stig blev det tvärstopp och folk trängde sig till höger och vänster sådant som jag blir sjukt irriterad över i stridens hätta ;) Så tappade ytterligare en massa placeringar. Det var inte heller den lättaste banan att köra om på men samtidigt en väldigt underhållande bana med massa bök och stök... vid först varvningen låg på 96 plats overall och hade Teresia som enda dam framför mig... gjorde många omkörningar på 2a varvet och plockade 37 placeringar... det är jag ganska nöjd med :) Jag körde riktigt bra rent tekniskt vilket kändes super! Lyckades körde om Teresia på varv 2... Höll min placering in i mål vilket jag är nöjd med :) Hade dock velat varit med bättre från början och sluppit alla omkörningarna... men som sagt starten är viktig!!








Till helg är det H12 i Danmark med brudarna som gäller, det är en 12 timmars lagtävling. Det ska bli kul och det ser ut som det ska bli strålande väder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar