Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

fredag 27 maj 2016

Beskidy MTB Trophy, etapp 1

Vi kom till Polen igår em och hann med att rulla lite och hämta upp nummerlapparna innan det var dax för sängen. Jag kände mig lite seg i kroppen efter bilresan så det var skönt att komma i säng tidigt. Precis när vi lagt oss så började det ösregna och åska... lite oroväckande inför etapp. Det sista man vill är att det ska bli lerigt och halt i denna terrängen. jaja inget att göra... bara hoppas att det torkar snabbt ;)

I morse var vädret bättre inget regn i alla fall men lite småkyligt. Värmde upp lite innan start. Jag fick sätta cykeln i startfållan ganska tidigt för att få en bra position och precis som ifjor träffade jag en massa danskar som jag känner från racen i Danmark... riktigt kul!


Från startfållan

Dagens etapp bjöd på 69,6 km och 2550 höjdmeter. 



Jag fick en bra start i startbacken. Det var en tjej som passerade mig men hon såg snabb ut... hade ingen möjlighet att hänga på och ville inte köra på alldeles för hårt så här i början och dra på mig stumma ben. Vid första nerförskörningen så kände jag mig stel och odynamiskt och mitt smala och ganska hårdpumpade bakdäck studsade ordentlig hit och dit fick ingen bra styr på cykeln vilket ledde till att jag bromsade alldeles för mycket... Min framdämpare hade fastnat i låst läge så det var även lite studsigt framtill bland alla stenar, fick loss den till upplåst läge efter en stund som tur var. Lyckades även med en vurpa... fin lårkaka på vä höft. Första halvan av loppet kändes inte så bra rent allmänt men andra delen gick däremot mycket bättre... kanske inte så konstigt med beskrivningen ovan ;) Underlaget var blött, lerigt och tungtrampat vilket inte gynnar banan direkt. Det var helt enkelt en tuff start på ett redan tufft etapplopp. Men jag slutade på en 2a plats vilket jag är väldigt nöjd med :) Alex slutade på en fin 4e plats!!





Nu är det bara att vänta och se hur kroppen mår imorgon bitti... Förhoppningsvis prima (önsketänkande) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar