Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

måndag 23 maj 2016

Xcup #3 Bockeboda

Tredje omgången av Xcup gick i Bokeboda utanför Kristanstad. Strålande sol och helt torrt underlag så svårt att klaga på några omständigheter :) Jag gillar verkligen den banan... det är en av de bästa i Xcup! Hade hört innan att det var lite ändringar av banan som jag var nyfiken på att testa... Vi hade även fått våra nya fina teamkläder i veckan som skulle invigas... Riktigt snygga!!



Väl på plats efter att hälsat på alla så rullade jag lite av banan för att sedan rulla ner för den låååånga startbacken. Lite orolig över hur starten skulle kännas med tanke på backen men den var lite flackare än Billingens och andningen blev inte lika pressad så det var skönt. Gick in i skogen som första dam. Lite trångt som alltid på första varvet... men fick ändå ganska bra flyt på varv ett och två. När jag gick ut på tredje varvet började det kännas riktigt tungt... Näsa och ögon rann och jag kände mig matt, sista varvet tänkte jag hela tiden att nu kommer dom nog ifatt bakifrån och kör om mig. Som tur var kändes den tekniska biten bra och det flöt på bra över de tekniska partierna men hade hoppats på lite bättre formbesked inför Beskidy nästa vecka. Jaja... det är först på torsdag!! Lyckade i alla fall hålla min förstaplats in i mål :) Min BMC funkade som vanligt helt klanderfritt... Gillar verkligen cykeln och tycker att softtailen tillför mycket.




Xcup är verkligen ett trevligt arrangemang... Hög nivå på cyklisterna men ändå för alla och väldigt socialt och trevligt. Speciellt när vädret visar sig från sin bästa sida. Nu ska jag försöka förbereda mig inför nästa veckas etapplopp, Beskidy MTB Trophy.. Börjar även min semester nästa vecka vilket ska bli helt underbart :) Vi ses!!

1 kommentar: