Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

söndag 24 april 2016

X-cup #1 Ängelholm

Blev en kort historia... om vi börjar från början. Vaknade och kände mig si så där sliten, gårdagens urladdning kändes i benen. Men vi packade in i bilen och begav oss till Ängelholm. Det var fint väder ute och tävlingssuget började komma.

Väl framme började jag värma på banan... det finns vissa partier som går inne i skogen och då går det upp, ner, hit och dit... inte så mycket rötter och sten men den tar ut sin rätt ändå :) Kände redan på uppvärmningen att jag behövde "pumpa" bakbromsen för att den skulle ta ordentligt, jaja tänkte jag det löser sig nog... Hmm, det gjorde det inte. Startskottet och fullfart efter en liten stund börjar alla bromsa men inte jag för min bakbroms funkade inte och det tog lite tid innan jag kom på att bromsa med frambromsen... Lite obehagligt så slog av på farten och såg till att jag hade lite bromssträcka... Men den banan är svår att köra utan att ha en bakbroms... körde ett varv sedan hjälpte Warren mig efter första varvet och jag fick lite bromsverkan men den försvann snabbt. Så efter andra varvet beslöt jag mig för att hoppa av... lite trist för mina ben kändes faktiskt riktigt bra!! Vissde sig ni i efterhand att det var mitt bromsreglage som läckte så ett nytt är beställt... Tur jag har två cyklar :)

Nästa helg är det dax för deltävling 2 i X-cup... så då blir det revansch :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar