Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

fredag 4 maj 2018

Hotcup #2

I onsdags var det dax för Hotcup #2, loppet skulle gå i tisvilde hegn så det kunde man ju inte missa! Det är verkligen superfint att cykla där och det har även byggts lite nya spår sedan jag var där senast och cyklade så det skulle bli lite extra kul :) Värmde upp på delar av banan och det såg ju lovande ut!! Varvet skulle vara ca 9 km långt och körtiden 80 min + varvet.

Foto: Jens Thomasberg

Stod i startfålla 2 och fick en helt okej start, hade bra koll på systrarna Nörgaard som låg precis framför mig. Kände mig ganska stark första varvet och tänkte att jag hade återhämtat mig ganska bra från helgens X-cup. Ute på andra varvet började jag känna mig lite illamående men försökte förtränga känslan... blev dock bara värre och värre och väl ute på tredje varvet började jag även få magkramper... kände att jag tappade mycket kraft och kroppen kändes inte alls bra så bestämde mig för att slå av på tempot och bara rulla i mål. När jag rullade in i målområdet hade jag kört ca 60 min och hade egentligen hunnit ut på ett varv till men jag mådde fortfarande inte bra så bestämde mig för en DNF. En sak som var lite kul, var att en klubbkompis körde förbi mig när jag rullade mot målet och frågade om jag hade fått punka på lungorna :) Han tyckte nog det gick sakta ;)

Foto: Jens Thomasberg

Det var i alla fall en fin bana och kul så länge det varade :) Nu hoppas jag mår bättre till helgen då det är dax för teamet att köra H12 :) Rapport kommer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar