Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

tisdag 1 maj 2018

Händelserik helg :)

Det har varit en händelserik helg med teknikdag för tjejer i Skrylle i lördags och fösta racet i X-cup i söndags. Vi tar det från början... Det var teamet som nu har arrangerat sin andra teknikdag för tjejer i Skrylle. Till vår hjälp hade vi Warren, Philip och Daniel :) Det var 25 tjejer varav 4 st hade varit med innan! På fm var det först föreläsning och sedan fick tjejerna träna på byggda hinder och efter lunch stack vi ut i skogen och övade på naturliga hinder i Skrylle. Jag tycker verkligen det blev en lyckad dag och tjejerna verkade nöjda med utmaningarna och sin prestationer!! Jag tycker i alla fall att dom var grymma :) vädret visade sig även från den bästa sidan!!

Philip in action :)
Fin utsikt från Billebjer!

I söndags var det sedan dax för första X-cup racet för året. Det gick i Klåveröd... var ett par år sedan jag körde där. Banan var till viss del förändrad och jag är glad att jag hann ta ett träningsvarv innan start och reka lite på spårval och mm. Banan var superfin, rolig och ganska teknisk på sina ställen... det fanns inte många ställen att vila på. Så den var verkligen komplett :) Det ända som blev lite knepigt var starten som var väldigt trång och eftersom den gick på spåret så kom åkare i start 1 körandes ända in på vår start. Vi tjejer har gjort som i fjor och startar i start 2 för att få lite mer tävlingskänsla och inte vara utspridda i alla starterna... vilket fungerar fint tycker jag.

Starten!! Foto: Rickard Holmström

Jag kom iväg hyfsat bra... dock höll jag på att putta Malin i diket pga all trängsel men som tur var klarade hon sig. Jessica som snäppet bakom var tyvärr nere och vände en runda :( Som sagt det var trång!! Startloopen skingrade upp fältet ganska bra med en ordentlig grusvägsbacke. Låg kanske 7-8 totalt och var första dam när vi gick in på stig, plockade sedan allt eftersom placeringar... på sista varvet låg jag 3a totalt och hade 2a platsen inom synhåll... hade dock svårt att täppa till luckan och passerade mållinjen som 1a dam och 3a totalt i start 2. Hade det ganska tungt med andningen även denna helg... undrar om det kan vara lite känning av pollen. I vilket fall var det ett riktigt kul race med många kända ansikte både på och bredvid banan... det är det som är kul med x-cup! Tycker även det är kul att vi är så många tjejer som kör en vacker dag har vi kanske en egen start och det tror jag skulle locka ännu fler tjejer :)

Foto: Rickard Holmström 
Foto: Rickard Holmström
Foto: ??

Nästa race blir redan på onsdag då det är dax för Hotcup som går i Tisvilde Hegn så det får man ju inte missa och sedan är det dax för H12 med teamet på lördag så veckan är fullspäckad :) Återkommer med racerapport!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar