Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

torsdag 21 maj 2015

Dustcup # 3

Så var det race-dax igen... Dustcup stod på schemat. Jag har haft utbildningsdag på jobbet idag, de var snälla och släppte iväg mig lite tidigare för att jag skulle hinna cykla loppet. Jag skulle byta om på jobbet för att sedan plocka upp Alex på jobbet... Det har blivit vår nya rutin när det är race i Danmark, jag tar bilen på morgonen till jobbet och Alex cykelpendlar sedan hämtar jag upp honom och så drar vi direkt. Problemet var bara att när jag väl skulle byta om upptäckte jag att mina bibs inte fanns i packningen, jobbigt!! Nu måste vi köra in om Malmö i rusningstrafik och vi som redan hade lite tidspress idag... Men som tur var flöt trafiken på bra och vi kom fram i tid :)

Blev lite irriterad när vi väl skulle starta, jag såg att damerna jag tävlar mot hade ställt sig längre fram i startleden än vad de skulle... Det var även några män bredvid mig som påpekade att alla damer stod samlade och undrade om inte jag också skulle ställa mig där. Kände mig riktigt taggad i dag så de fick som svar jag tar dem senare i spåret ;) Vilket jag delvis gjorde... kanske inte riktigt alla... kanske. Men till tillbaka till själva loppet, fick en dålig start kom inte fram på startloopen och såg de andra damerna försvinna framför mig... lite frustrerad och stressad försökte jag ta mig fram men det blev mycket köer och folk trängdes till höger och vänster. När jag väl gick in för varvning så såg jag Alex stå vid kanten... så tråkigt han hade fått punktering! Men han var snäll och gav mig en tidrapportering om hur jag låg till.

Väl inne på andra varvet börja jag skymta damerna som låg framför mig, vilket gav mig lite extra tryck i benen... tog ett tag innan jag kom ifatt och om. Det kändes riktigt bra idag kroppen svarade fint, bra tryck i benen. När jag gick ut på tredje varvet var jag säker på att det var sista varvet. Så jag tänkte nu gäller det att ge allt... Höll fortfarande de två damerna bakom mig som jag hade kört om tidigare. När jag väl närmade mig målgång ser jag till min förskräckelse... jag kommer att få gå ut på ett varv till, det fanns inte så mycket energi till det! Det blev det långsammaste varvet men jag höll min placering :) Slutade på en 4:e plats. Slog Betina med 1 min, henne har jag legat flera minuter efter den senaste tiden. Jag är på G och det är så SKÖN känsla!!!

(Kommer förhoppningsvis lite foto från racet snart)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar