Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

torsdag 7 maj 2015

Dustcup # 2

Då var det dax igen... tävlingarna duggar tätt för tillfället :) Vi fick sällskap av vår klubbkamrat Stefan Methander. På vägen dit körde vi lite fel men vi var ute i god tid så det var inga problem, kanske att jag skulle velat ha köra ett varv på banan innan start vilket vi inte hann. Men det var kanske skönt att se katastrofen innan loppet startade, lera lera och mer lera :)

I vanliga fall startar vi damer i en egen startbox men det har de ändrat på nu och det rådde lite förvirring vid starten. Jag får kolla upp det till nästa race så jag vet vilket box jag ska stå i. Denna gången ställde vi oss i samma och vi valde givetvis box 1 ;) Starten gick, snabb grusväg till att börja med vilket splittrade fältet bra. Jag har cyklat i området innan och vet att det finns en del jobbiga backar som kommer att ta ut sin rätt. men det var nog inte de som var det värsta utan all lerhål. Och det gällde att välja rätt hål för annars satt man fast... Banan var 8,3 km lång och hade 145 höjdmeter. Det blev 3 varv för min del, tror att varv 2 var mitt svagaste och jag tappade en del tid då. Slutade på en 5:e plats, vilket jag är nöjd med i ett mycket starkt damfält. hade ca 15 sek upp till en 4.e plats. Kroppen kändes ok... med hade önskat lite mer krut i benen. Känner även att återhämtningen inte är på topp... men det kan bara bli bättre :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar