Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

måndag 8 maj 2017

H12

H12 i Danmark. En superkul lagtävling på 12 timmar!! Var först inte meningen att jag skulle köra i år... trodde inte jag skulle vara "fit for fight" för en lång dag med hårdkörning! Teamet ställde upp med ett damlag med 4 man. Malin kände att det var mycket tävlingar nu i maj och en vurpa på hennes senaste tävling gjorde att hon lämnade över staffetpinnen till mig istället. Så det var jag, Jessica, Amanda och Helen som körde för dagen. I princip samma lag som ifjol med undantag för Terecia som körde istället för Amanda, då stod vi överst på prispallen när de 12 timmarna var till enda. I år var det fler damlag anmälda och delar av laget har haft lite stukad vinter/vårtränig... men förhoppningarna fanns dock på en pallplats :)

Vi kom till plats dagen innan och rullade ett varv på banan... De hade vänt på varvet från fjolåret och en del nydragen stig. Varvet var ca 11 km med 140 höjdmeter och tog ca 33-35 min.

Photo by SonnMedia // Gorm J. Siiger
Vi hade bestämt att Jessica skulle köra första sträckan, jag andra, Amanda tredje och Helen fjärde... och sedan skulle det rulla i den ordningen. Jessica fick en bra start och växlade över till mig som tredje dam... en placering vi höll hela dagen igenom. Lagen framför oss hade vi inte en chans att jaga ifatt... lagen bakom tappade mer och mer under dagen! Så framåt kvällen började pallplatsen kännas mer och mer säker. Dock hade ett totalhaveri kunnat ställa till det men vi klarade oss helt utan mekaniska problem! Amanda fick dock in en pinne i hjulet och vurpade ganska ordentligt och fick vila efter det, dock hade hon redan kört 4 intensiva varv, en grym tjej det där!! Jag hade räknat lite fel på hur många varv vi hade kvar och körde därför ett dubbelvarv mot slutet men fy vad sliriga benen var då, andra varvet var ren och skär pannbensträning. Helen körde sista sträckan och tog oss i mål på en fin tredje plats :) Det förhöjer verkligen upplevelsen att få dela dagen och pallplatsen med laget!!

Photo by SonnMedia // Gorm J. Siiger
Vädret var helt underbart hela dagen, solen sken från klarblå himmel och jag körde kortkort för första gången i år. Måste bara berätta hur mycket jag tycker om min nya hoj... De små hjulen funkar ypperligt :)

Foto: GripGrab Media Crew | Tore B. Andersen

Foto: GripGrab Media Crew | Tore B. Andersen

Foto: GripGrab Media Crew | Tore B. Andersen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar