Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

fredag 8 juli 2016

Ränneslättsturen, långloppscupen #4

Jaaa... jag vann :) Så jäkla nöjd och glad!!! Men vi tar det från början...



Så var det dax att bege sig till Eksjö och Ränneslättsturen. Ett 78 km långt lopp som är väldigt stigrikt för att vara ett långlopp. Underbar bana, jag gillar verkligen den. Jag var riktigt peppad innan i veckan för att köra! Lite komiskt var att jag skulle rulla igång benen lite lätt på lördagen... det hade regnat och var lite slirigt i skogen men jag valde en lättrullad runda men det hjälpte tydligen inte, utan jag vurpade!! Smart dagen innan tävling... Ryggen och nacken fick sig en ordentlig törn och jag som precis hade fått den tillfixad hos min sjukgymnast! Jaja bara att hoppas på det bästa... När jag vaknade kände jag mig lite stel och öm men jag tyckte det släppte under resan till Eksjö på morgonen vilket var väldigt skönt!

Vi damer som körde i elitklass skulle få en egen start 5 min innan resten av tävlingsfältet. Jag tycker det är superkul med separat damstart... hade kanske önskat mer än 5 min men man kan tydligen inte få allt ;) Starten gick... blev lite avvaktande körning till och från och när vi väl kom in på stig fick jag en lite lucka... sedan kom herreliten och oj vad fort det gick... dom bara swisha förbi och det blev lite trångt på sina ställe! Det blev svårt att ha koll på var de andra damerna låg och hur långt efter de var... vid första posteringen såg jag att de bara låg en lite bit efter. Där körde jag lite fel och körde istället in i tekniskzon tog ett par sekunder innan jag kom på det... kom ut på spåret tillsammans med damen som låg 2a. Trampade på och vände mig inte om utan hade bara siktet inställt på ett håll, mot mål, kände mig stark!!! Blev en annorlunda upplevelse på detta loppet för det kom hela tiden snabba herrar bakifrån och jag hade aldrig koll på om det var en dam som kom ifatt eller inte... så det blev stresskörning hela vägen. Tog båda spurtpriserna vilket kändes riktigt skönt, kändes som små segrar i det stora hela :) Det är ett lågnt stigparti på mitten av loppet, jätteroligt, flowigt och samtidigt tekniskt med A- och B-linjer. Började känna mig lite stum i benen efter det partiet... tänkte bara hoppas dom håller... benen alltså :) När det var fem km kvar så kom kom krampkänningar i hö lår i en nedförkörning, det hoppade och ryckte i musklerna, ajaj nejnej... trampa trampa och försöka ignorera smärtan.


Andra spurtpriset :)
Snart i mål, ser lite sliten ut :)

Tänkte hela tiden att nu kommer dom ifatt mig!! Det var först när jag kom in på målområdet och jag såg Alex och han säger till mig, det är lugnt Sandra du har ingen bakom dig... så skönt det var att höra det. Efter det var jag bara glad, superglad, jag hade lyckat med mitt mål att försvara min vinst från i fjor :) Så jävla skönt!!! Det som också är väldigt kul att Eksjö ligger nära Skåne och det gör att det är många klubbkompisar och andra man känner som är och kör loppet så det blev mycket trevligt snack efter loppet :) Dessutom många fina placeringar för många av dem, tror nästan det fanns en CKXare på varje prispall, nästan i alla fall!!


Väldigt glad :)

Vet inte riktigt hur jag ska hinna ladda om till nästa helgs Mörksuggejakt i Rättvik... men ska göra mitt bästa :) Vi ses!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar