Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

onsdag 15 juni 2016

Bike Four Peaks, Etapp 1




Så var det dax för start i etapploppet Bike four peaks i Österrike! Vi rullade ner till starten i Leogang där första etappen startade. Kände mig inte helt ladda och i form för detta etapplopp. Har haft problem med höften och ryggen sedan Beskidy och är stel och stram. Jaja bara att köra och se hur det går. Till råga på allt har det typ regnat hela natten och nu på morgonen men som tur var slutade det precis innan vi rullade :) Skönt att slippa stå i startfållan och vänta helt genomblöt. Dagens etapp skall så här på förhand vara den snällaste vilket känns helt ok idag i alla fall :) Nästan 59 km och ca 1850 höjdmeter. Känns på förhand ganska lugnt när man har kört Beskidy nyligen. Profilkartan ser ut så här:


Starten gick och det tog tid innan jag tyckte kroppen vaknade ordentligt. Fick känningar i rygg och höft ganska tidigt i startbacken. Trampade på efter bästa förmåga. Efter ca 17 km kom första DH och shit vad stel och odynamsik jag var... tappade helt motivationen efter den nerfarten. Tankarna som snurrade var varför ska jag jobba som en dåre i backarna om jag ändå sabbar det i utförskörningarna, jäkla bra pep talk det där, not!! Jaja som tur är jag ganska tjurig  av mig och fortsatt trampa... Har nog lite att jobba på på den mentala biten. Körde ihop med ett par tjejer men hade ingen koll på hur jag låg till. Slutet av etappen var platt och jag och en annan kille turades om att dra och det kändes som det fanns lite krut i benen trots allt :) Kom i mål som 9:e tjej av totalt 48 st så inte helt fy skam. Blev faktiskt lite förvånad...



Dax för återhämtning inför morgondagens etapp... den ska tydligen vara lite tuffare... Så nu mat, kompressionstights och benen i högläge :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar