Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

torsdag 19 april 2018

Hotcup #1

Jag har kunnat träna på ganska bra de senaste veckorna och det har blivit lite lugnare på jobbet vilket är jätteskönt! Så jag såg verkligen fram emot att åka till Danmark och köra första racet i Hotcup. Helgracen är alltid 2 tim + varvet och dagens bana skulle vara 10 km med ca 100 höjdmeter per varv. Vi var ganska många svenskar som var över och körde vilket är kul :) Teamin Jesssica var också plats!



Vi värmde upp på delar av banan den såg mycket torr och fin ut... Ställde mig långt fram i starten för jag ville inte riskera att hamna i köerna som lätt bildas på första varvet. Hade systrarna Nörgaard lite längre fram och Julie precis framför mig och Jessica stod precis bakom... Jag fick en bra start, gick in på stig som dam nr 2! Hade bra flyt i körningen... Fanns ganska mycket rötter på banan och dom var lite fuktiga och ganska hala på sina ställen så det gällde att vara skärpt. Banan var verkligen jättefin med mycket stig så mycket stig att man nästa inte hann att dricka. Såg att jag hade Kristine en liten bit bakom mig... jagandes, tror det var på tredje varvet hon kom ifatt mig och vi körde ihop ett tag. Tyvärr så fick hon punktering precis innan vi gick ut på 4e och sista varvet. Jag tappade en del fart på sista varvet... men höll min 2a plats in i mål, bara 3 min efter Anna-Sofie :) Väldigt nöjd och glad över min prestation!! Brukar vara en bra bit efter henne så det var ett bra besked!


Aldrig fel med en flaska vin ;) 


På lördag är det dax för första racet i Västgötacupen som går i Varberg. Nu drar säsongen igång på riktigt :) Vi hörs!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar