Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

torsdag 31 augusti 2017

Lerfest delux på Regnbågsbanan! X-cup # 6

I helgen som gick var det egentligen meningen att jag skulle åka till Skövde och Hjo och köra Västgötacupen men har den senaste tiden varit ganska trött och sliten i benen! Så krockade det ju med X-cup också så jag valde att stanna hemma och köra x-cup på regnbågsbanan i Malmö! 

Väderleksrapporten hade lovat uppehåll på fm... men det är inte så ofta den har haft rätt denna sommaren ;) Såg lite grått ut när vi kom ut till brofästet och det var lite blött i marken efter regnet som kommit under natten. Den banan blir extremt hal och slirig om den är blöt... Jag körde ett varv på banan innan start 1 skulle gå... kändes som den skulle torka upp bra till start 2 då jag skulle köra! Tog stora hoppet och det kändes bra... skippade det senast jag var på banan eftersom jag kraschade på dubbelhoppen... och blev rätt stukad både i kropp och knopp efter det. Tittade bara på dubbelhoppen nu och rullade förbi, måste komma tillbaka och träna på dom!!! 

Foto: Antonello Deriu

Lagom till start 1 gick så började det regna och det var ganska ordentligt... banan blev helt förstörd och det var rena misärcyklingen för cyklisterna som var ute och körde! Tankarna började snurra... ska jag starta eller inte. Har kört en del lerrejs på senaste tiden och var inte särskilt sugen på det men nu var jag här och musette var värd för dagen så det vara att bita i det sura äpplet och köra ;) 

Foto: Mats Bjurgren

Hoppade över uppvärmningen och rullade ner till starten... det hade blivit ljusare och det såg ut som om det skulle sluta regna när som... men det skulle inte hjälpa så värst mycket för banan var redan körd. Jag fick en bra start och rullade in på första stigpartiet som första cyklist men när vi kom in på det blöta tungtrampade underlaget så stumnade benen och jag tappade en del placeringar såg inga andra tjejer men försökte haka på herrarnas hjul... Jag har haft problem med ryggen sen min vurpa för några veckor sedan och jag hade verkligen svårt att parerar i det hala underlaget... Det var helt galet va halt det var alla halkade runt i leran både på cykel och gåendes i alla backar. Hade en del problem med kedjehopp pga all lera på sista varvet men det kändes som loppet handlade inte om placeringar utan det handlade om att överleva :) Tror cykeln vägde ett par kg mer när jag gick i mål pga all lera!! Haha... det tog lika lång tid att rengöra cykeln som det tog att cykla loppet  :)      

Foto: Linus Holmgren

Foto: Linus Holmgren

Senare på kvällen var delar av teamet och kollade in TREKs utställning på 2018 års modeller... Riktigt fina cyklar så vi hoppas på ett fortsatt samarbete 2018 :) 
Nästa race är om två veckor i Jönköpingstrakten... så hoppas att kropp och knopp är i bättre form till dess!! Återstå att se... 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar