Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

söndag 4 juni 2017

X-cup #3 Vallåsen

Så var det dax att åka till Hallandsåsen och köra tredje loppet i X-cup på Vallåsen bike park! Häftigt ställe det där... Antingen klättrar man eller så kör man DH :) Det var med en aning oro i kroppen när vi satt i bilen på vägen dit. Ville gärna att kroppen skulle kännas piggare än helgen innan i Falun...

Vi kom upp ganska tidigt för Alex startar i i startgrupp 1 så jag hade gott om tid att förbereda mig innan min start... Stod och kollade lite på första starten och det gick riktigt bra för Alex, kul :) Jag värmde upp lite i området och försökte rensa huvudet från alla tankar... lättare sagt än gjort ;) Ställde mig vid starten och hade dagens strategi klar och tydlig... gör ditt eget lopp och häng inte på alla andras tempo!

Foto: Lucas Axelsson

Starten gick, trampade på och benen svarade ganska bra till att börja med... ca 500 m in i backen så stelnade dom till och jag växlade ner och försökte intala mig att inte stressa på, gick ganska bra. När jag väl hade klättrat dom 140 hm till toppen kände jag mig ganska slirig och då ska man helt plötsligt köra teknisk DH... lite svårt att fokusera!

Foto: Lucas Axelsson

Foto: Lucas Axelsson

Synd för det är en rolig bana... men igår var den inte så kul. Var verkligen sugen på att få testa min heldämpade cykel i denna terrängen men den fick inte riktigt visa sin fulla potential med en kass cyklist ;) Körde 3 varv sen var det dax att sätta skorna för dagen! Hade hunnit ut på ett 4e varv men det var det inte värt... finns inte jättestora marginaler för misstag på den utförskörningen för då kan det lätt gå illa! Det är bara så trist när kroppen känns som den gör för tillfället... vet inte riktigt vad jag ska göra... den är bara matt och orkeslös!! Finns en del att fundera på inför Beskidy om 1½ vecka. Hade egentligen tänkt köra Lida Loop till helgen men det är ingen idé att dränera kroppen mer! Nästa rapport kommer från Beskidy och då hoppas jag att jag är på G igen :) På återseende!!

Foto: Lucas Axelsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar