Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

tisdag 24 november 2015

Heino fall race 2015

Ett lopp jag sent kommer att glömma... Snö, snö och mera snö!! Vägen dit ska vi inte prata om... det var ju lite snö i Malmö men det var inget jämfört med hur det såg ut i Danmark. Vi såg nog ett 20-tal bilar som hade kört av vägen eller kört fast.




Starten blev till att börja med uppskjuten en timme för att det var fullt med träd som hade fallit över spåren. Sedan när det väl var dax att starta stod vi uppradade i två led... Ni kanske förstår varför :)




Loppet var upplagt så att vi skulle köra 2 varv på en bana, ifjor körde jag loppet på 2.10... I år fick jag inte gå ut på det andra varvet för att arrangörerna trodde inte vi skulle hinna i mål innan det blev mörkt... Min garmin stannade då på 2.20 PÅ ETT VARV... OMG!!! Sjukt jobbigt var det och jag har nog aldrig sprungit så mycket med cykeln... Men jag frös inte en enda gång under hela loppet :) Jaja det blev bra träning i alla fall... Så får vi se om det blir en tur till Danmark nästa helg då det är dax för Vega Vintercup!!

Det händer mycket nästa helg...Vi flyttar till vårt nya hus i Genarp. Härligt, vi ska bo granne med skogen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar