Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

söndag 9 augusti 2015

Långloppscupen #7 Finnmarksturen

Kände mig inte riktigt laddad när vi satt i bilen på väg upp till Ludvika. Kroppen är inte vad den borde. Jag har haft ont i ryggen som leder till huvudvärk och det har pågått i ett par veckor nu... och andningen funkar inte heller så humöret och cykelglädjen var inte på topp. Tänk att en vurpa kan ställa till det så. Men vi hade trevligt sällskap med på resan av Jessica.

På uppvärmningen kändes det okej och jag fick en bra start men sen när backarna kom så blev det trång i luftrören och efter ca en timmes körning började ryggen också att göra sig påmind. Tog mig i mål... otroligt besviken och lite sur och ledsen, så som det brukar vara när det inte har gått bra :( Svårt det där när kroppen inte "funkar" som den brukar. Jaja, ny tag, ser framemot massage hos Robban imorgon. Får se om han kan "fixa till" mig inför veckans etapplopp i Tyskland eller i alla fall göra det lite bättre. 

Om jag nu skall vara lite positiv också så var det riktigt fint väder under hela loppet och banan var i riktigt underhållande. Så fick verkligen användning för min fina nya glasögon från Rudy Projetct RYDON med fotokromatiska linser, verkligen superbra brillor :) 

Kommer rapport från Vaude Trans Schwartzwal i början av nästa vecka! Whis me luck :)

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar